h1

Как съжителстват дете и куче?

април 6, 2008

Виктор и Джалма

Цял живот съм искала да имам коте или куче. Е, получих хамстери, риба и всички дворни котки на село бяха мои, но не е същото. Може би затова, когато порастнах едно куче не ми беше достатъчно и така се сдобих с две. Не че нямаше коментари от страна на роднини и приятели “ Луди ли сте да взимате второ куче, я да си родите едно дете” Точно тогава, когато опитите ни да си имаме бебе бяха напразни. Малко по малко свикнах с мисълта, че може да съм бездетна, но точно тогава разбрахме, че съм бременна. Всички наоколо бяха много щастливи, леко притеснени как аджеба ще съжителстват бебето и две кучета, при това големи по 40 килограма всяко. Но освен един, никой не посмя да попита какво ще правим с кучетата. Знаеха отговора предварително и той беше – кучетата остават.

Така сина ми Виктор се роди на 10 ти март 2007 и след три дни престой в болницата се прибрахме в къщи при татко му и двете кучета.

Много ме изненада реакцията на двете кучета, не обърнаха никакво внимание на бебето, все едно са знаели че то ще се роди. Като знам, че обонянието им е толкова силно, че спокойно могат да ти направят хормонален анализ, съм сигурна, че наистина са знаели за появяването на бебето и то им се стори съвсем естествено. Докато Виктор сам не почна да общува с тях те не му обръщаха особенно внимание.

Първо се притеснявах да ги събирам в една стая, стотици наговорени глупости, как бебето може да развие алергия от тяхната козина. Оказа се точно обратното, не само не развива алергия, а и кучетата предпазват децата от развитието на алергии.

http://bglabrador.fastbb.ru/?1-7-0-00000065-000-0-0-119

Но още края на втория месец се запознаха лице в лице. От тогава са неразделни. Всички любими игри на Виктор са свързани с кучетата. Е, не проходи върху тях, както ми се искаше, но това е защото кучетата се скатават, а не защото на Виктор му липсва желание.

Виктор на два месеца и Баркли

Какво е мнението ми по въпроса за съжителствата дете – куче – ми по-хубава комбинация няма. Кучето учи детето да е внимателно и грижовно, прави го щастливо, някой ден за съжаление ще му даде първия урок за края на живота – смъртта.

Виктор на шест месеца с Баркли и Багира

Когато чуя в парка майка да крещи на детето си – бягай от кучето, то е мръсно и ще те ухапе – ми идва аз да ухапя нея. Какво цели с това? Детето да се страхува от кучета, ми честита му фобия за цял живот. Същата майка ще му създаде и още много.

Гледала съм американски образователни филми за деца – езика на кучето – където учат децата кое поведение на кучето е дружелюбно и кое означава стой на далеч. В същите филмчета имаше и напътствия как да реагираш на съответните знаци от страна на кучето- например куче, което скача по детето с желание да си играе – детенце замръзва без да мърда ( поза дърво) на кучето спира да му е интересно и се отдалечава. На това е много по-полезно да научиш детето си, отколкото да му втълпяваш глупави и неверни неща. Сигурна съм, че моите кучета са много по-чисти от доста хора. Дори им мия зъбите по-често отколкото го правят някой хора за себе си.

И още, животните разтоварват хората от стреса, помагат им да се почувстват обичани, доставят емоциите, които ни липсват в забързаното ежедневие ( така не ни се налага да ползваме сериалите, като емоционални заместители) и ни учат как да обичаме и как да изразяваме чувствата си. Правят ни по-добри родители, защото ни учат на отговорност. Аз така виждам нещата за себе си.

Коледни вълнения - Виктори Баркли

Първи уроци по езда

9 Коментари

  1. Знам ги аз тези работи, но пак ми беше интересно да ги прочета. Много хубаво, вярвам го до последната дума. 😀 😀 😀


  2. Браво, браво!

    При нас хората изпадав ужас, как така сме решили да си оставим папгалите и след като се роди бебо! Ами така… Гълабите на балкона ми са къде по-опасни от милите ни пилета в къщи!


  3. Приветствам напълно решението ви.Не можеш да изхвърлиш, нещо което обичаш и за което носиш отговорност само заради коментарите на роднини. Информираш се предварително какво в съжителството папагли -бебе би било опасно за всяка от двете страни и внимаваш. Да се похвалите като се роди бебчо как си живеят заедно!


  4. Обещавам да докладвам! :)Подозирам, че много ще се харесват! И двата папагала са доста любвеобилни и игриви! Ама дребното ако реши да ги гушка… не им завиждам!

    Всъщност съжителството няма да е хич трудно. Спазваш си елементарни хигиенни правила – миеш си рацете като ги пипаш и чистиш по-честичко, че хвърлят перушина. Не даваш на беба да ги пипа докато не порасне достатъчно и не трябва да съжителстват в една стая. Абе всичко е въпрос на желание! 🙂 БТВ, кучетата ти са невероятно красви! Много харесвам тая марка! 🙂


  5. Виктор е едно щастливо и богато дете 🙂

    никога няма да забравя как Бихчо ни посрещна мен и новороденото ни диване още на вратата с неговата невероятна усмивка. беше щастлив. разбираше всичко и първите месеци дори не смееше да докосва бебето, но в същото време се грижеше за него и пазеше.
    съжалявам само за едно нещо, че Ния няма да го помни…


  6. Да четох за вашето куче и много съжалявам. Но пък не е ли време за ново? Бебето куче ще излекува раните и ще отвори нова страница, сигурна съм.


  7. когато му дойде времето. сигурна съм, че съдбата ще ни събере с Барки II, един ден 🙂


  8. страхотни снимки!! и аз горещо адмирирам, че детенце и кучетата съжитеслстват заедно – няма по-хубаво нещо от общуването с животни в ранна възраст. 😀 така детето ще израсте много по-спокойно и самоуверено в себе си… пък и, деца и кучета винаги са повод за много, много, много щастливи усмивки! надявам се някой ден и нашето куче да показва същата безрезервна обич и към детето ни 😀


  9. Преди време разглеждах снимките на Виктор и много се смяхме с мъжа ми на тези с кучетата 😀 Аз също съм убедена, че съжителство дете-животно (без збначение), е много добра комбинация. Ние имахме котарак, който, за съжаление, вече нямаме, но Деница изпадаше в луд възторг всеки път, когато го видеше, а той все гледаше да се нагуши при нея. Сега гони пидела на „баба“ си и му каканиже нещо постоянно. Мисля, че дете, отгледано в присъствието на животно, просто става по-добър човек.



Вашият коментар

